020 530 0160

DDMA stapt uit overleg gedragscode

De DDMA, de brancheorganisatie voor direct marketeers, is uit het overleg gestapt over een gedragscode voor e-mail marketing. Samen met onder meer Thuiswinkel.org, de Consumentenbond en de NLIP werkte de DDMA aan de code, die zou resulteren onder de Stichting Reclame Code. De reden om het overleg op te geven, is dat de andere partijen een vergaand standpunt innamen ten aanzien van derdenverstrekking. Als reden geeft de DDMA in een e-mail aan haar leden onder meer aan dat het “volstrekt niet acceptabel [is] om in zelfregulering een regel te accepteren waarbij het verstrekken van email-adressen aan derden aan banden wordt gelegd”. Met het compromis om dan tenminste aan te geven om welke derden het gaat, ging de DDMA evenmin akkoord omdat “een adverteerder nooit vantevoren [weet] aan welke derden hij de komende jaren gegevens gaat verstrekken”. Het College bescherming persoonsgegevens zei in een rapport uit 2001 exact hetzelfde. 


De DDMA had wel al in haar position paper voor de Tweede Kamer aangegeven voorstander te zijn van zelfregulering. Nu zij het niet eens is geworden met de andere spelers uit de branche gaat ze het dus daadwerkelijk zelf doen.

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Christiaan Alberdingk Thijm

publicaties

Gerelateerde artikelen