NL EN

Daling verkoop iPad magazines

Waar ik vorige week nog optimistisch schreef dat bladen steeds meer en steeds beter worden uitgegeven via digitale kanalen als de iPad, laten Amerikaanse verkoopcijfers ondertussen wel een daling in de verkoop van magazines voor de iPad zien.  De iPad-bladen worden door de consument hooguit als een leuke maar dure gimmick gezien, zo schrijft Emerce.

Zelfs als dat zo zou zijn, houd ik vast aan mijn voorspelling dat informatie steeds meer via digitale, mobiele apparaten zal worden geconsumeerd. Het enige dat de dalende cijfers volgens mij laten zien is dat deze markt nog maar in de kinderschoenen staat. Die daling lijkt trouwens volgens de grafiek hierboven niet erg spectaculair te zijn, behalve voor het magazine van Wired.com (grafiek via Emerce van  BusinessInsider.com).

Er wordt nu volop geĆ«xperimenteerd en er zal op den duur een model en een vorm van levering worden gevonden waar ook de gemiddelde magazine consument zich in kan vinden. De grote vraag is natuurlijk of dat een model zal zijn waarin deze consument ook moet betalen voor de informatie.

BRON: Emerce


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.