NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Consumentenautoriteit gaat zich op webwinkels richten

Consumentenautoriteit gaat zich op webwinkels richten

Gezien het toenemend aantal klachten van consumenten over onbetrouwbare webwinkels heeft de Consumentenautoriteit besloten om webwinkels in 2012-2013 tot één van de speerpunten van het toezicht te maken.

De klachten betreffen met name:

  • dat bestelde producten niet worden geleverd
  • dat het herroepingsrecht niet correct wordt nageleefd
  • dat bepaalde webshops niet bereikbaar zijn voor vragen of klachten

De Consumentenautoriteit kan bij schending van collectieve consumentenbelangen een waarschuwing geven, een last onder dwangsom opleggen (bijvoorbeeld een bevel om een website uit de lucht te halen op straffe van een dwangsom) en boetes opleggen tot maximaal € 450.000,- per overtreding.

Andere aandachtspunten voor 2012-2013 zijn misleidende en agressieve telemarketing, en misleidende prijzen in de reisbranche.

Bron: agenda 2012-2013 van de Consumentenautoriteit.



PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.