NL EN

Consument kiest niet bewust

 

Uit een onderzoek van het onderzoeksinstituut LEI van de Wageningen Universiteit blijkt dat producten met het "Ik kies bewust'' logo consumenten niet aanzet om gezondere voedingskeuzes te maken. Consumenten lijken dus niet warm of koud te worden van het logo, terwijl producenten van voedingsmiddelen hier wel gek op lijken te zijn. Bij de start van de overheids campagne in 2007 deden 38 bedrijven met 105 producten mee.

De Wageningse onderzoekers ondervroegen meer dan zesduizend huishoudens over een periode van vier jaar over hun aankoopgedrag. Mensen bleken het logo wel te kennen en ook met gezondheid te associƫren, maar ze stemden hun voedselkeuze er niet op af. Dat geldt zowel voor lage als hogere inkomens en voor alle opleidingsniveaus.

Lees hier en hier het bericht

BRON: Parool.nl en Adformatie.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.