020 530 0160

Consultatie KSA over promotionele kansspelen

Gepubliceerd op 25 september 2014 categorieën , ,

De Kansspelautoriteit (“KSA”) houdt een consultatie over de Gedragscode promotionele kansspelen. De Gedragscode levert in de praktijk geregeld vragen op. Dat constateert ook de KSA. Dit is aanleiding voor de KSA om een richtlijn te gaan opstellen met praktische handvatten. Er staat hiervoor nog geen concept online.

Tot en met 3 oktober a.s. kunnen marktpartijen input geven. Alle aanleiding voor partijen die promotionele kansspelen aanbieden dus om te reageren. Immers, de ruimte die de Gedragscode biedt, moet goed benut kunnen worden.

Voor een bespreking van de Gedragscode zelf zie mijn blog van december vorig jaar.

Bericht op website KSA over consultatie richtlijn promotionele kansspelen:

De naleving van de voorwaarden in de gewijzigde Gedragscode promotionele kansspelen 2014 roept in de praktijk nog wel eens vragen op. Zo blijkt dat zowel de aanbieders van een promotioneel kansspel als de deelnemers moeite hebben met de interpretatie van de voorwaarden. Reden voor de Kansspelautoriteit om hierop actie te ondernemen. In een Richtlijn Gedragscode promotionele kansspelen worden handvatten opgenomen en u bent van harte uitgenodigd om hiervoor input te leveren. Lees hieronder meer.

Doel Richtlijn Gedragscode promotionele kansspelen

De op te stellen Richtlijn promotionele kansspelen bevat geen beleidsmatige wijzigingen; de Gedragscode blijft ongewijzigd. De Richtlijn geeft slechts praktische handvatten voor het toepassen van de Gedragscode.

Input betrokkenen

Recentelijk heeft de Kansspelautoriteit verschillende partijen benaderd om input te leveren voor de inventarisatie van bestaande onduidelijkheden in de Gedragscode. De Kansspelautoriteit wil ook graag advies/input van u ten aanzien van Gedragscode. Waar in de code zijn verduidelijkingen vereist? U kunt reageren tot uiterlijk vrijdag 3 oktober 2014 via info@kansspelautoriteit.nl.

Hoe zit het ook alweer?

Promotionele kansspelen worden georganiseerd om een product, dienst of organisatie te promoten. Zoals acties waarbij u een prijs wint als u bijvoorbeeld een gouden munt in een zak chips vindt. U heeft geen vergunning nodig voor het organiseren van een promotioneel kansspel. Wel moet u zich houden aan de voorwaarden die in de Gedragscode promotionele kansspelen staan.

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Machteld Robichon

publicaties

Gerelateerde artikelen