NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • "Communicatie is wat ons verbindt"

"Communicatie is wat ons verbindt"

Het communicatiebureau Van de Jong interviewde mij over merken en branding. 

Hoe ben jij in je huidige werk beland?
Doen wat je leuk vindt. Mijn vader zei dat altijd, ik denk omdat hij het zelf niet durfde. Voor mij een goede levensles.

Wat drijft jou in je werk?
Het menselijk onvermogen. Dat blijft me ontroeren. Ik geloof niet zo in de mens als slechterik, wel als een charmante kluns die denkt dat hij het beter weet dan anderen en onbedoeld ruzie maakt.

Wat is de waarde van je werk?
Ik ben een druk baasje en heb vier verschillende banen: advocaat, schrijver, docent en investeerder. De meeste tijd breng ik door als advocaat. In alles wat ik doe komt kennisoverdracht en anderen inspireren terug. Dat vind ik blijkbaar fijn.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
De eindigheid van het leven en de verplichting er wat van te maken.

Wat is jouw favoriete manier om te communiceren?
Praten tijdens een maaltijd. Liefde gaat door de maag.

Wat is voor jou het sterkste merk ter wereld, en waarom?
Barack Obama. Slim, cool, sexy… Hij kan ook zingen, wat wil je nog meer?

Hoe beïnvloeden merken jouw dagelijkse leven?
Merken communiceren voortdurend, net als mensen. Soms is het prettig, soms leidt het af.

Welk merk mis je nog of zou je terug willen zien?
De Bondsspaarbank. Daar had ik mijn eerste rekening. Degelijke bank voor spaarders.

Kun je een campagne noemen die grote indruk op je heeft gemaakt, en waarom?
In de tijd van gratis internet, begin deze eeuw, begon XS4ALL een campagne waarin gewezen werd op de kleine lettertjes van die gratis internetproviders. Daarin stond dat partijen als World Online van alles met je persoonsgegevens konden doen, in ruil voor het gratis abonnement. Mooie combinatie van recht, ondernemerschap en publieksvoorlichting.

Met welke merken of personen zou je graag een verbinding aan willen gaan?
Met zoveel mogelijk mensen. Ik ben gefascineerd in andere mensen: wat er allemaal in die koppies rond gaat, hoe ze zijn. We moeten noodgedwongen keuzes maken in onze vriendschappen. Dat heeft iets willekeurigs. Ik blijf nieuwsgierig naar anderen.

Heb je het gevoel dat marketeers jou serieus nemen als doelgroep?
Haha. Zeer serieus.

Wordt er te veel gecommuniceerd in onze samenleving?
Communicatie is wat ons verbindt. Dat kan nooit teveel.

Vorm of inhoud?
Als auteursrechtjurist leer je dat vorm bescherming verdient en inhoud niet. Toch is inhoud uiteindelijk het meest belangrijk.

Beeld of woord?
Woord. Ik ben bij uitstek een man van het woord. Maar beelden kunnen inderdaad – oh, zalige cliché – meer dan duizend woorden zeggen.

Welke factoren of fenomenen zullen volgens jou bepalend zijn voor de dialogen van de toekomst?
Sociale media hebben een enorme impact op hoe wij communiceren, waar wij onze tijd doorbrengen, hoe we ons presenteren en met wie we ons verbinden. Dat zal nog wel even zo doorgaan, vermoed ik.

Lees hier het hele interview.

BRON: Van de Jong


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.