NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Commissariaat onderzoekt crossmediale samenwerking tussen De Telegraaf en WNL

Commissariaat onderzoekt crossmediale samenwerking tussen De Telegraaf en WNL

In Villamedia verschijnt vandaag een artikel waaraan ik heb meegewerkt over het onderzoek dat het Commissariaat voor de Media doet naar de samenwerking tussen De Telegraaf en publieke omroepen WNL en Powned. Ik heb onder meer aangegeven dat niet te snel conclusies kunnen worden getrokken uit het feit dat WNL regelmatig verwijst naar berichten in De Telegraaf, of dat De Telegraaf schrijft over een nieuw programma van WNL.

 

Crossmediale samenwerking wordt juist gestimuleerd door de wetgever. Onder andere de Mediawet en beleidsregels van het Commissariaat geven richtlijnen voor dergelijke samenwerkingen.

 

'Tegenwoordig tel je niet meer mee als je nieuws niet op twee of drie verschillende platforms te vinden is. Als een publieke omroep samenwerkt met een commercieel mediabedrijf is het wel belangrijk dat de omroep zijn eigen keuzes kan blijven maken en redactioneel onafhankelijk opereert’. ‘Maar ik denk dat WNL onontkoombaar voor een deel uit hetzelfde netwerk vist als De Telegraaf. Omdat beide media deels hetzelfde publiek bereiken is het logisch dat ze soms verwijzen en elkaar citeren.’

 

Bert Huisjes, hoofdredacteur van WNL stelt in het artikel dat hij ‘vrij is om te kiezen’ met wie hij zaken doet en ‘volledig zelfstandig’ opereert. ‘We maken televisie over rechts dus het is logisch dat ik soms put uit mijn Telegraaf-netwerk – ik kom er vandaan. Het belangrijkste is dat ik verantwoordelijk ben voor de inhoud, en verder niemand.’

  

BRON: Villamedia


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

p.van driel dinsdag 18 oktober 2011 08:47

Ikbengelijk lid geworden toen de telegraaf een oproep deed. ik kijk altijd naar het progamma maar ik erger mij dat er in een 20 min wel 3 keer het weg verkeer word gegeven de meeste mensen zijn allang op weg. en dit vind ik morsen van zen tijd. en ook erger ik mij er aan 1 maal per 20 min is genoeg en dan ook nog ieder half uur het journaal kan dat niet 1 maal per uur op 2 is er toch ook een journaal,

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.