NL EN

Chefkoks zijn geen topkoks!

Dat is de conclusie die men kan lezen in de uitspraak van de voorzitter van de Reclame Code Commissie over de reclame uitlating op de KLM-site over de service in de Business Class:

“Geniet van uw keuze uit heerlijke driegangenmenu’s die speciaal zijn bereid zijn door Nederlandse topkoks. Alle maaltijden worden geserveerd op prachtig Marcel Wanders servies en met een uitstekend glas wijn of ander drankje. Heeft u speciale wensen, dan doen we er alles aan om die te vervullen”.

Wat bleek echter aan boord: de vegetarische maaltijden die in de Business Class werden geserveerd, waren niet bereid door de Nederlandse topkoks, maar door een chefkok. En dat vond de klaagster misleidend.

Puur naar de letter van de wet had klaagster gelijk, omdat de chefkok niet een van de Nederlandse topkoks zou zijn (hoewel: wat is een of wie zijn eigenlijk Nederlandse topkoks; is een chef- nu altijd minder dan een topkok en is de maaltijd daarom minder?).

Maar veel belangrijker: is dit nu een zaak waar de RCC zich over moet buigen?!
Temeer, nu de KLM het al had erkend?!

Is het geen tijd om voor dit soort (bagatel) klachten een alternatieve afhandeling in te stellen? Bijvoorbeeld, waarbij de adverteerder (beklaagde) eerst in de gelegenheid wordt gesteld om aan te geven of zij naar aanleiding van de kalcht de uiting zal aanpassen en zo ja dat er dan geen oordeel meer hoeft te worden gegeven.

Dan heeft iedereen meer tijd om van eten te genieten, bereid door een chef- of topkok. Bon appétit!

BRON: RCC


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.