020 530 0160

Captchatising

Gepubliceerd op 19 februari 2008 categorieën ,

De Captcha is inmiddels een bekend fenomeen. De website die van de bezoeker vraagt een visueel vervormd woord over te typen alvorens bepaalde diensten ontsloten worden, zoals een gratis e-mailbox. Op deze wijze wordt voorkomen dat automatische systemen – die de vervormde tekst niet herkennen – deze diensten gebruiken voor de verspreiding van spam. Minder bekend is waar Captcha de afkorting voor is: Completely Automated Public Turingtest to tell Computers and Humans Apart.


Marketing goeroe Seth Godin kwam op het idee om Captcha’s te gebruiken als marketing tool. Internetondernemer Boris Veldhuizen van Zanten gaat er nu mee aan de slag. Want waarom de websitebezoeker niet de naam van een bedrijf, een slagzin of de naam van een product laten overtypen? “Het idee dat iemand je naam overtypt is heel krachtig. Als je het eenmaal hebt overgeschreven gaat hij niet meer uit je hoofd,” zegt Veldhuijzen van Zanten tegen Webwereld.


Lees hier het hele bericht.

Bron: webwereld.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen