NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Campagne van start tegen online doorverkoop tickets

Campagne van start tegen online doorverkoop tickets

Diverse poppodia en pop organisaties zijn een campagne gestart tegen de doorverkoop van tickets met winstoogmerk. De campagne Weet Waar je Koopt kan rekenen op veel steun vanuit de muziek- en evenementenbranch, waaronder veel artiesten.

De campagne is een initiatief van Poppodia Melkweg, Watt, Effenaar en daarnaast Mojo Concert, de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF), de Vereniging Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD) en de Vereniging van EvenementenMakers (VVEM), en veel organisaties en artiesten ondersteunen de campagne.

Consumenten die een kaartje willen kopen voor een concert of evenement komen vaak bij opkoopbedrijven terecht die geen enkele connectie met de artiest of organisatie hebben, maar wel de kaartjes (door)verkopen voor meer dan de oorspronkelijke prijs. Door termen als officiële kaarten, de laatste kaarten, betrouwbaar en veilig, denken veel consumenten dat ze bij het officiële voorverkoopadres zijn beland. Wanneer de consument het kaartje in huis heeft, komt hij er pas achter dat hij teveel heeft betaald.

Voorts wordt er zo onnodig schaarste gecreëerd en blijven culturele evenementen niet meer voor iedereen toegankelijk. Artiesten en organisatoren hebben zo ook last van deze doorverkoop. Bezoekers betalen te veel en gaan dit geld niet meer uitgeven aan bijvoorbeeld drank of merchandising. Bovendien wordt het geld dat wordt verdiend met de doorverkoop niet geïnvesteerd in de branch, waardoor geld wegvloeit uit de cultuurindustrie.

Omdat het onderscheid tussen officiële en niet-officiële verkooppunten onduidelijk is, willen de Nederlandse poppodia, Mojo Concerts, VNPF, VSCD en de VVEM met de campagne het Nederlandse publiek duidelijk maken waar ze hun kaarten het beste kunnen kopen.

Lees hier meer over de campagne.

BRON: weetwaarjekoopt.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.