NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Bijna 10.000 klachten over ongewenste telefoontjes ondanks invoering Bel-me-niet Register

Bijna 10.000 klachten over ongewenste telefoontjes ondanks invoering Bel-me-niet Register

Bijna 10.000 klachten over ongewenste telefoontjes ondanks inschrijving Bel-me-niet Register  

Het Bel-me-niet Register dat op 1 oktober 2009 in werking is getreden blijkt geen waterdicht systeem, zie hier de laatste blog hierover.

De OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, heeft het eerste jaar na invoering van het Register bijna 10.000 klachten binnen gekregen via haar informatieloket ConsuWijzer. De klachten betreffen met name telefonie en televisie, energie, loterijen, kranten en tijdschriften en goede doelen. De OPTA geeft aan 48 onderzoeken te zijn gestart naar overtreding van de telemarketingregels.

Consumenten mogen, ongeacht hun inschrijving in het Bel-me-niet Register, gebeld worden door bedrijven waarvan zij klant zijn of zijn geweest. Hier staat tegenover dat de telemarketeer de consument actief op de mogelijkheden moet wijzen om nooit meer gebeld te worden door dit bedrijf en tot opname in het Bel-me-niet Register.

De OPTA heeft leveranciers van contactgegevens te kennen gegeven dat gebruik van contactgegevens alleen is toegestaan indien een consument uitdrukkelijk en ondubbelzinnig verzoekt om contact. Op dit moment staan meer dan 5,6 miljoen telefoonnummers ingeschreven bij het Bel-me-niet Register. Het Register geldt niet alleen voor consumenten, maar ook voor bepaalde bedrijven zoals VOF’s, maatschappen en eenmanszaken.

Lees hier het artikel op opta.nl

Door: Edith van Lent

BRON: opta.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.