NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Big Data Big Business: “zet je klant centraal”

Big Data Big Business: “zet je klant centraal”

Vorige week was ondergetekende, samen met Menno Weij, aanwezig bij een ontbijtsessie over big data, georganiseerd door het FD in samenwerking met MicroStrategy. Chief Information Officers van diverse grote bedrijven, met name uit de financiële wereld, kwamen bij elkaar om de mogelijkheden en bottlenecks van big data te bespreken. SOLV verzorgde de juridische noot daarbij.

Belangrijke conclusie van het debat is dat de klant niet uit het oog verloren moet worden. Als ervoor gezorgd wordt dat de klant direct profijt heeft van een big data project (lees: korting), dan is de kans op succes vele malen groter. Daar zit ook een juridisch voordeel aan: wanneer een klant voordeel heeft bij het project, zal hij sneller geneigd zijn om in te stemmen met verwerking van zijn persoonsgegevens. Als je die toestemming hebt en je bent transparant over wat je gaat doen met de gegevens, dan mag namelijk praktisch alles.

Op de website van het FD is een uitgebreid verslag van de sessie te lezen, inclusief een videocompilatie.

BRON: fd.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.