NL EN

Apple koers historisch hoog

Apple logo_zilvergrijs-op-witDe beurskoers van Apple is voor het eerst door de 300 dollar grens heengebroken. Afgelopen woensdag noteerde het aandeel 300,14 dollar op de Nasdaq in New York. De beurswaarde is hiermee toegenomen tot een bedrag van ongeveer 275 miljard dollar. Apple is daarmee de op één na meest waardevolle  onderneming in de VS, alleen olieconcern ExxonMobil gaat haar nog voor.

Komende maandag zal Apple haar financiële cijfers over het afgelopen kwartaal en het boekjaar 2010 presenteren. Analisten gaan gemiddeld uit van een nettowinst van 13,4 miljard dollar over een omzet van 63,7 miljard dollar. Uit de laatste kwartaalcijfers zal ook blijken hoe populair de nieuwe iPhone4 en de iPad in het afgelopen kwartaal zijn geweest.

ICT-er Theo Mulder heeft dit bericht over Apple op AutomatiseringGids.nl gekozen tot een van de opvallendste nieuwsberichten van deze week. Hij zet het succes van Apple af tegen een bericht over Ordina, dat juist in de problemen verkeert. Hoe komt het toch dat het ene bedrijf zo in de problemen zit en bij het andere bedrijf de bomen tot in de hemel groeien, zo vraagt hij zich af.

Het antwoord, aldus Mulder, is innovatie. "Apple is in de loop der jaren volledig omgeschakeld. Voert de ene na de andere innovatie door. De iPod’s, iPhones en iPad’s vliegen om je oren en Apple domineert de digitale muziekverkoop. En terwijl de hele industrie daar achteraan rent, gaat Apple volgende week weer een nieuwe koers aankondigen."

Niet een hele spannende analyse, maar mijns inziens wel een hele terechte. Velen zullen die analyse al hebben gemaakt. Maar daar vervolgens iets mee doen is zo eenvoudig nog niet. Innovatie zit zo in het DNA van Apple, zie dat als "normaal" bedrijf maar eens te benaderen...

Lees hier het bericht over Apple's koers en hier het artikel met Theo Mulder in AutomatiseringGids.nl 

BRON: AutomatiseringGids


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.