NL EN

Adatus van start

Vandaag is Adatus van start gegaan. Adatus zal anonieme profielen met gegevens over gedragingen van inernetgebruikers verkopen en heeft al een database opgebouwd met 10,4 miljoen profielen.

Volgens een van de oprichters is het gros van de display advertising hooguit op umfeld getarget, maar niet op het profiel van de gebruikers. Adatus verzamelt op anonieme basis gegevens van online gedragingen van consumenten en krijgt die informatie real time aangeleverd door websites, uitgevers en webwinkels. "Onze database bevat 10,4 miljoen profielen van Nederlanders. Daarvan krijgen we maandelijks 30 miljoen zoekopdrachten binnen”, bijvoorbeeld van webwinkels en prijsvergelijkers. “Die profielen verkopen we als het ware als grondstof aan adverteerders, mediabureau, advertentienetwerken en sales houses. Voor hun klanten kunnen ze vervolgens gericht adverteren.

Bijvoorbeeld: een groot aantal autosites is bij ons aangesloten. Uit zoek- en surfgegevens kunnen we afleiden wie op zoek is om een BMW5 te kopen. Het bureau van een adverteerder, BMW in dit voorbeeld, kan een x-aantal profielen bij ons kopen en serveert reclames op plekken waar die potentiële klanten komen. Deze vorm van targeting levert vijf tot zes keer beter resultaat op dan wanneer er geen audience targeting zou zijn toegepast”.

Lees hier het bericht op Emerce

BRON: Emerce


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.