NL EN

10 fouten bij outsourcing

Bekijk de afbeelding op ware grootteOnderzoekers van de Universiteit van Tennessee hebben onderzoek verricht naar outsourcingscontracten in de Verenigde Statenen de meest voorkomende fouten op een rijtje gezet. Uit het onderzoek blijkt dat het mislukken van outsourcing vaak aan de klanten zelf te wijten is. Klanten zouden meerdere zonden begaan. De meest ernstige fouten zijn terug te voeren op één eenvoudig principe: je krijgt waar je voor betaalt, aldus onderzoekster Kate Vitasek (mede-auteur van het boek Vested Outsourcing: Five Rules that will Transform Outsourcing).

Een van de  meest voorkomende fouten is dat bedrijven hun zakelijk model en het outsourcingscontract niet op elkaar afstemmen”, zegt Vitasek. “Econoom Steven Levitt heeft het het duidelijkst geformuleerd: de wet van de onbedoelde gevolgen is één van de machtigste in het heelal. En een belangrijke reden dat je te maken krijgt met die gevolgen is omdat mensen doen waar ze voor worden betaald.”

 

Naar aanleiding van het onderzoek komt het team tot tien misvattingen die leiden tot het mislukken van outscouringsprojecten. Wellicht een leuke oefening om eerst een lijstje voor uzelf te maken en dan te kijken hoeveel u er goed heeft. Klik hier voor het hele artikel op WebWereld, inclusief de lijst met tien punten. 

BRON: Webwereld


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

Lara Verbeek donderdag 11 maart 2010 10:30

Interessante lijst met de tien punten, met name de win-win focus van de klant en de leverancier, lijkt me iets wat zo vanzelfsprekend is, maar helaas niet altijd het geval is. Tevens het afstemmen van de onderlinge processen om zo de samenwerking optimaal te laten verlopen en productiviteit te verhogen; dat is waar je als klant & leverancier continue naar streeft.
We zijn vanuit Suriname gespecialiseerd in het outsourcen van (back)office werkzaamheden en bieden graag maatwerk diensten aan voor onze klanten, zie www.alembo.nl
Mvr groet, Lara Verbeek

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.