NL EN

Uw bedrijf, merk, product of dienst onder de aandacht brengen van een doelgroep via reclame, PR, sponsoring en product placement. Marketing en communicatie met uw doelgroep blijft belangrijk en ook de wijze waarop. Nieuwe media, zoals internet tv, mobiele tv en social media, maar ook behavourial advertising en tell-a-friend acties brengen nieuwe kansen met zich, maar ook andere spelregels, bijvoorbeeld op het gebied van privacy. Tegelijkertijd stelt de Europese wetgever steeds meer eisen aan product informatie op verpakkingen en bijsluiters. Niet alleen ten behoeve van de veiligheid, maar ook in het kader van de bescherming van de gezondheid. Tevens neemt de maatschappelijke druk toe om op verschillende manieren maatschappelijk verantwoord en duurzaam te ondernemen en de consument hierover te informeren.

 

  • Cliënten:

- Producenten van levensmiddelen, gezondheidsproducten, medische hulpmiddelen,  geneesmiddelen, speelgoed, producten voor baby’s en kleine kinderen, consumenten producten, FMCG

- Bedrijven die CO2 compenseren, reduceren of klimaat neutraal produceren

- Reclamebureaus

- Bedrijven uit alle branches die hun naam, merk, producten of diensten promoten via B2C en B2B (vergelijkende) reclame campagnes, sponsoring en andere vormen van PR, zoals promotionele kansspelen

- Affiliates

- Advertentienetwerken

Wat zeggen cliënten over SOLV? 

  • Diensten:

- Advies over wat wel en niet kan in reclame, kansspelen, tv sponsoring en product placement, alsmede over gebruik van andermans merk, portret, muziek en persoonsgegevens

- Advies over wat op etiketten, labels, bijsluiters en verpakkingen moet, mag en niet mag

- Advies inzake (gebruik van) voedings- en gezondheidsclaims

- Advies over bescherming van formats, slogans, advertising property en reclamecampagnes

- Op voorhand doornemen van (vergelijkende) reclame-uitingen, promotionele kansspelen en direct marketing acties

- Opstellen van actievoorwaarden promotionele acties en advies over gebruik persoonsgegevens

- Opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van contracten tussen adverteerder en reclamebureau, sponsorcontracten en freelance contracten

- Voeren van gerechtelijke procedures, zoals kort gedingen, en Reclame Code Commissie procedures in verband met misleidende of vergelijkende reclames en oneerlijke handelspraktijken

- Geven van lezingen, trainingen en presentaties, zoals (interne) training over Do’s & Don'ts voor reclamecampagnes en product informatie

- Assisteren bij recall   

  • Zaken:

- Een kort geding inzake vergelijkende reclame

- Een kort geding inzake gebruik andermans reclamemateriaal

- Opstellen en uitonderhandelen van meerjarig reclamecontract tussen adverteerder en reclamebureau

- Opstellen en uitonderhandelen van sportsponsorcontracten

- Opstellen voorwaarden verschillende soorten promotionele acties

- Op voorhand beoordelen van etiketten/verpakkingen, bijsluiters van zoetwaren en chocolade producten, snacks, speelgoed, babyproducten, verschillende gezondheidsproducten en contactlenzen

- Assisteren bij recall van een voedselproduct 

  • Contact

Marieke Neervoort