NL EN

Wat trekt je in het werken voor advocaten? 

‘Om eerlijk te zijn, zag ik een advocatenkantoor aanvankelijk niet zitten. Dat leek me stijf en mantelpakjesachtig. Dat formele, daar houd ik helemaal niet van. Bovendien dacht ik dat ik bij een groot bedrijf het beste op mijn plaats zou zijn, omdat daar meer gebeurt.’

 

Toch werk je nu bij een advocatenkantoor en ook niet bij de allergrootste…

‘Mijn beeld is danig bijgesteld. SOLV is wel een advocatenkantoor maar beslist niet stijf. Je kunt best eens een dagje in een spijkerbroek lopen, als er geen bezoek is. En ook in de omgang zijn de mensen hier informeel.’

 

Een receptioniste krijgt veel mee van de sfeer. Hoe vind je die hier?

‘Persoonlijk. Als je vanwege familieomstandigheden een dag vrij wilt hebben, doet niemand daar moeilijk over. Mensen tonen begrip en interesse. Je hoeft hier ook niet op je hoede te zijn, als je iets persoonlijks vertelt. Dat heb ik bij andere bedrijven wel eens anders meegemaakt.’

 

Wat vind je leuk aan je werk hier?

‘Je hebt veel contacten met klanten. Dat zijn allerlei verschillende soorten mensen die ieder weer op zijn of haar manier moeten worden benaderd. Dat inschatten is een leuk aspect van mijn werk.’

 

En bruist het hier ook?

‘Die verschillende zaken en klanten zorgen voor de nodige afwisseling. Bovendien zit je dicht bij de actualiteit. Het kan gebeuren dat het hier over iets gaat, wat je dezelfde avond in de media terug ziet. Zo kreeg ik op een goede dag een aantal keren een klant aan de lijn die dezelfde avond in RTL Boulevard kwam. Dan ga je natuurlijk wel even kijken.’