NL EN

Kim Stet

 

Altijd een baan in de advocatuur geambieerd? ‘Toen ik de directiesecretaresseopleiding deed, wilde ik dat juist pertinent niet. Veel te formeel voor mij. Dacht ik. Daarom ging ik eerst aan de slag bij een reclamebureau. Maar die baan bleek te weinig uitdagend. Na wat omzwervingen ben ik daarna alsnog in de advocatuur beland. Bij SOLV bleek ik interessant werk en een informele sfeer toch te kunnen combineren. We hebben hier een mentaliteit van ervoor gaan. Je hebt hier geen duimendraaiers. Dat bevalt me wel.’ 

 

Je was de eerste secretaresse. Je hebt SOLV dus zien groeien. Is het werk ook veranderd? ‘De komst van andere secretaresses heeft verlichting gegeven. Dat vind ik fijn, omdat mijn werk daardoor meer inhoud heeft gekregen en het klantencontact intensiever is geworden. Als een advocaat naar een zitting is, wil je klanten op de hoogte kunnen brengen van de status van hun zaken. Dat gaat het best wanneer je voor een aantal vaste mensen werkt. Tegenwoordig zijn dat: Christiaan Alberdingk Thijm, Vita Zwaan, Cyril van der Net, , Doran Houthoff en Margot Wiertz.’

 

Het moderne leven... Maar merk je er op werkdagen ook iets van dat het kantoor zich met deze sectoren bezighoudt? ‘Het zijn branches die te maken hebben met snelle veranderingen. Daar past een bepaald type ondernemer en manager bij. De klanten zijn gemiddeld zeer toegankelijk en direct in hun communicatie.’

 

Je zult ook af en toe internationale klanten aan de lijn krijgen… ‘Dat neemt inderdaad toe. Ik heb daarom twee jaar geleden op kosten van het kantoor een cursus Engels gevolgd. Op Malta.’